Kolejny miesiąc nauki z projektem „Laboratoria Przyszłości” za nami. Dzięki sprzętom zakupionym w ramach projektu dzieci z dużym zaangażowaniem uczestniczą w zajęciach.
Z okazji Narodowego Święta Niepodległości uczniowie przygotowali patriotyczne plakaty. Klasa 2a i 3b do pracy przy projekcie wykorzystała długopis 3D.
Z tego narzędzia skorzystali też uczniowie klasy 1b, którzy uczyli się pisania liter . Wszyscy spróbowali tej trudnej sztuki. Sprawiło im to dużo przyjemności i satysfakcji – nauka pisania liter nie musi być trudnym obowiązkiem. Ponadto pracując z długopisem uczniowie ćwiczą koncentrację, cierpliwości oraz właściwy chwyt pisarski. Mnóstwo pozytywnych emocji wspomaga proces uczenia się.
Na mobilnej tablicy magnetycznej umieszczona została gazetka zachęcająca do czytelnictwa. Tablice wykorzystano również w sposób niestandardowy – do budowy andrzejkowej ścianki fotograficznej.
Lego Spike to nie tylko kolorowe klocki. Uczniowie w trakcie zajęć z ich wykorzystaniem poznają zagadnienia z programowania. Wprawiają w ruch swoje budowle. Kreatywna zabawa umożliwia wykonywanie bardzo prostych maszyn zgodnie z instrukcjami umieszczonymi na stronie producenta oraz skomplikowanych projektów tworzonych według własnych wyobrażeń i pomysłów.
Zajęcia fotograficzne budują wśród uczniów kompetencje przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka) oraz rozwijają umiejętność współpracy. Dużym wyzwaniem okazały się zdjęcia wykonywane przez uczniów podczas Wieczornicy z okazji 11 listopada oraz na Dyskotece Andrzejkowej. Niedostatek światła wieczorem i w nocy sprawia, że fotografowanie to trudne zadanie. Działania dzielnych fotografów ułatwiał profesjonalny statyw.
Na zajęciach zorganizowanych w ramach projektu przedstawiono także tematy związane z prądem elektrycznym. Uczniowie budowali obwody elektryczne: szeregowe i równoległe. Ponadto mieli możliwość zmierzenia napięcia elektrycznego i natężenia prądu, używając cyfrowego miernika elektrycznego.
W tym roku nasze ozdoby świątecznie powstają przy użyciu nowych technologii – drukarki 3D. Podczas zajęć uczniowie mieli okazję zobaczyć, jak funkcjonuje program komputerowy do tworzenia takich projektów, obserwować pracę drukarki 3D i przygotować przedmioty na Kiermasz Świąteczny.
Więcej informacji na temat programu: https://www.gov.pl/web/laboratoria .