Laboratoria Przyszłości – 12/2022

Uczniowie ZSS w Inwałdzie chętnie uczestniczą w zajęciach, podczas których wykorzystywany jest sprzęt zakupiony w ogólnopolskim programie  „Laboratoria Przyszłości”.

Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się zestawy klocków, które wraz z aplikacją LEGO® Education SPIKE umożliwiają budowanie i programowanie robotów. SPIKE Prime angażuje uczniów poprzez zabawę w rozwiązywanie problemów o różnym stopniu trudności. W pierwszej kolejności dzieci budują roboty, a następnie wprawiają je w ruch za pomocą silników kodowanych graficznym programem opartym na języku Scratch.

Kolejne zestawy, zgodne z edukacją w nurcie STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), to Abilix Krypton 2 i Abilix Krypton 6. Abilix umożliwia wykonanie licznych projektów w trakcie budowania oraz programowania zachowań, uczy dzieci kreatywności oraz pracy zespołowej.

Na mobilnych tablicach magnetycznych umieszczone zostały gazetki zachęcające naszych uczniów do  czytelnictwa i odwiedzin  biblioteki szkolnej oraz przedstawiające wartości i dążenia naszej szkoły.

Pistolet do kleju na gorąco został użyty do wykonania bożonarodzeniowych stroików oraz naprawy akcesoriów wykorzystywanych w trakcie przedstawień.

Zdecydowana większość działań w ramach grudniowych laboratoriów przyszłości była dedykowana przygotowaniom do Świąt Bożego Narodzenia.

Nauczyciele i uczniowie zaangażowali się w tworzenie świątecznych modeli 3D oraz ich wydruk. Praca drukarki była uważnie monitorowana, nie tylko w trakcie zajęć lekcyjnych, ale również na przerwach.

Długopis 3D to kreatywne narzędzie, które pozwoliło na  przygotowanie licznych dekoracji świątecznych. Dzieci miały możliwość pracować z gotowymi szablonami oraz własnymi projektami.

Obsługiwany przez ósmoklasistów aparat fotograficzny wraz ze statywem umożliwił wykonanie ciekawej fotorelacji podczas jasełek. Z kolei mikrofon kierunkowy sprawdził się na szkolnym konkursie kolęd i pastorałek.

Więcej informacji na temat programu: https://www.gov.pl/web/laboratoria .

Skip to content